Praga
Praga V3S
Ze względu na możliwość poruszania się po złych drogach - trzy osie są napędowe, samochód wykorzystywany jest do przewozu ładunków z miejsc trudno dostępnych oraz służy do innych celów i bardzo dobrze sprawdza się w terenie.
 Dane techniczne :
 Masa całkowita 11.6 t
 Silnik 6-cylindrowy diesel, chłodzony powietrzem
 Moc silnika 98 KM
Praga S5T
Scramell Crusader
Scania 110
Unic 190Pc20
ZIŁ
Ził 130
 Dane techniczne :
 Ładowność 5 ton, a od roku 1977 wytwarzane były o ładowności 6t.
 Masa całkowita 9525 kg, od 1977 r. - 10 525 kg.
 Silnik Benzynowy widlasty 8-cyl. o mocy 150 KM.
Ził 130 WI
Dopuszczalna masa naczepy, jaką może holować ciągnik siodłowy, wynosiła 12 400 Kg, od kwietnia 1977 roku zwiększono zdolność holowniczą ciągnika do 14 400 Kg. Najczęściej współpracuje on z naczepą typ OdAZ - 885 o masie calk. 10 350 Kg. Ładowność tej naczepy wynosi 7500 Kg. Sam ciągnik ma masę 3860 Kg, wyposażony jest w 8 - cyl. widlasty silnik benzynowy rozwijający moc 150 KM przy 3200 ob/min. Maksymalna prędkość pojazdu 80 km/h.
Ził 131
Ził 131 ZSW-50
Zestaw studzienno-wiertniczy ZSW 50 przeznaczony do zmechanizowanej budowy studni wierconych i eksploatacji warstw wodonośnych, zalegających na głębokościach do 50 m. W skład zestawu wchodzi: wiertnica, studnia wwiercana, dwa zestawy studni rurowej, studnia szybowa.
 Dane techniczne :
 Podwozie bazowe Ził 131
 Typ wiertnicy PBU -50
 Typ studni SW-50 wwiercana kolumna obrotowo-ślimakowa.
 Typ pompy G40/VI+SGMa 13/1,5 l.
 Głębokość czerpania wody do 50 m.
 Poj.zbiornika gumowego na wodę 5 m³
 Max. głębokość wiercenia otworów Ø 1050-15m.
 Max. średnica otworu 1 050 mm.

 Masa zestawu ok. 15000 kg.
 Minimalny czas uzyskania pierwszej wody 3 godz.
 Silnik napędzający wiertniczy z samochodu ZIŁ 131; studni rurowej - UD-2 (5,9 Kw); studni wwiercanej - D-300 (6 Kw).
 Obsługa 6 osób.
Ził 157 D-470
Pojazd z wirnikowym zgarniaczem śniegu słuzył przedewszystkim do dynamicznego odgarniania dróg i placów, a w szczególności pasów startowych lotnisk. Szczególnie przydatny do odśnieżania dróg w rejonach górskich.
 Dane techniczne :
 Masa 8380 kg.
 Podwozie ZIŁ 157
 Silnik 2D-6 lub U2-D-6 gaźnikowy, 6 cylindrowy o mocy 80 Kw.
 Poj.zbiornika paliwa 90 l.
 Wymiary 8000x2570x2530 mm.
 Szerokość pasa odśnieżania 2520 mm.
 Max.grubość warstwy śniegu 1200 mm.
 Odległość odrzucanego śniegu 62500 kg/h.
 Prędkość robocza 10 km/h
Berliet GBH280
Mack DM800
Kraz
Kraz 255B
Łukowe ogumienie, trzy osie napędowe umożliwiają eksploatację pojzadu w trudnym terenie. Kabina - 3 miejscowa drewniano - metalowa, skrzynia ładunkowa metalowa z otwieraną tylko tylną klapą.
 Dane techniczne :
 Silnik Silnik Diesla 8 cylindrowy widlasty.
 Moc maksymalna 240 KM.
 Ładowność 7500 Kg.
 Prędkość maksymalna 70 km/h.
 Masa całkowita 19675 kg.
 Zużycie paliwa 40l/100 km.
Pogotowie techniczne MPK #755 #KRE ????
Kraz 256B
 Dane techniczne :
 Ładowność 12 t.
 Masa całkowita 23165 kg.
 Silnik Diesla 8 cylindrowy, widlasty, napędza dwie osie tylne.
 Moc maksymalna 240 KM
Ural 4230
Federal Six A6
Samochód został wyprodukowany w USA w 1929 roku i obecnie stanowi jeźdzący eksponat Centralnego Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach.
Mercedes
Mercedes 0113
Mercedes 608
Mercedes 809
Saurer 4DF
IFA
IFA W50L
 Dane techniczne :
 Silnik Diesla 4 cylindrowy o pojemności 6560 cm³.
 Moc silnika 125 KM.
 Masa całkowita 9900 Kg.
 Ładowność 5200 Kg. IFA W-50 może holować przyczepe o masie całk.9 ton.
IFA L60
IFA ADK 125
Żuraw Samochodowy o udźwigu 7 ton wyposażony w 10+5 m wysięgnik o napędzie 4x4 znakomicie sprawdza się w trudnym terenie. Bardzo szybka stabilizacja żurawia znacznie podnosi efektywność pracy. Ponadto małe gabaryty dźwigu pozwalają na prace terenie ograniczonym obszarowo.
Jelcz
Jelcz 315
Jelcz 315 M
Zdolność przewozowa 8 ton ładunku oraz możliwość holowania przyczep o masie całkowitej 14 ton.
 Dane techniczne :
 Masa całkowita 15,4 t.
 Silnik Licencyjny diesel Leylanda SW680 6 cylindrowy.
 Moc silnika 200 KM.
Jelcz 316
Trzyosiowy samochód, oś środkowa napędowa. Kabina ma 4 miejsca siedzące oraz leżankę do spania.
 Dane techniczne :
 Masa całkowita 18700 Kg.
 Ładowność 10000 Kg.
 Masa całkowita holowanej przyczepy 12000 Kg.
 Silnik Diesel typ SW680/1,6 cyl.
 Moc 200 KM.
Jelcz 317
Jelcz 317D
Współpracuje z naczepą produkcji ZREMB - Wrocław typ D18. Masa własna ciągnika 6250 Kg, masa całkowita naczepy 25,2 tony w tym ładowność 19 ton. Silnik ciągnika Diesle 6 - cyl., o mocy z doładowaniem 243 KM. Skrzynia przekładniowa 5 - biegowa. Prędkość maksymalna ciągnika 85 km/h, dopuszczalna prędkość jazdy z załadowaną naczepą 70 km/h.
Jelcz 327
Ciągnik siodłowy połączony z naczepą wywrotką NW - 182 produkcji ZREMB Wrocław. Dwuosiowa naczepa ma ładowność 18 ton, ze względu na szczelną budowę przeznaczona jest do przewozu materiałów sypkich i kruszyw. Znajduje zastosowanie przede wszystkim w przemyśle materiałów budowlanych oraz w budownictwie.
Jelcz 3W317-821
Skrzynia o trójstronnym wychyleniu, do tyłu i na boki, ładowność 7,5 tony. Produkowana jest w SHL - Kielce i zabudowana na podwoziu samochodu Jelcz 317. Z uwagi na otwieranie ścian skrzyni pojazd może być wykorzystywany jako zwykły samochód skrzyniowy. Masa całkowita pojazdu 15200 Kg, masa holowanej przyczepy do 14 000 Kg.
Jelcz 574 - samochód pogotowia technicznego
Przykładem samochodu pogotowia technicznego jest polski Jelcz 574. Jest to terenowy samochód ciężarowy Star, na którym zbudowano w Jelczu koło Wrocławia dobrze wyposażone nadwozie warsztatowe. Zależnie od przeznaczenia w środku furgonu wodo - i pyłoszczelnego znajduje się np. tokarnia do dorabiania nowych części zamiennych, agregat spawalniczy, szlifierka, wiertarka i wiele narzędzi uniwersalnych i specjalistycznych, które ułożone są w kilkudziesięciu szufladach dwóch stołów monterskich. Polski samochód pogotowia technicznego ma również własną elektrownię, gdyż wyposażony jest w agregat prądotwórczy. Do bocznych ścian nadwozia furgonowego przymocowane są długie stalowe pręty. Z tych prętów montuje się wysięgnik - dźwig do unoszenia ciężkich urządzeń.
Kraków ul. Piasta Kołodzieja. Samochód pogotowia technicznego firmy "Budostal 5".#KRC 895G Kraków ul. Piasta Kołodzieja. Samochód pogotowia technicznego firmy "Budostal 5".#KRC 895G
Jelcz IMP-315 na podwoziu Jelcz 315M
 Dane techniczne :
 Masa własnai 6825 Kg.
 Masa całkowita 14970 Kg.
 Silnik Leyland SW680/1 wysokoprężny, 6 cylindrowy.
 Moc silnika 147 kW.
 Układ wciągania Bramowy obrotowy z siłownikami hydraulicznymi.
 Czas załadunku kontenera 90 sek.
 Czas zestawienia kontenera 90 sek.
 Czas opróżnienia pojemnika 300 sek.
 Kąt podniesienia kontenera przy opróżnianiu 70 °.
 Prędkośc maksymalna 60 km/h
 Wymiary pojazdu 7345 x 2500 x 2640 mm.
Cespel D352
Pozostałe ciężarówki
Informacja :
#OFD 6699 - Numery tablicy rejestracyjnej.
(58)- - Numer ewidencyjny pojazdu nadany przez przewoźnika.
Źródło :
Zdzisław Podbielski - Samochody ciężarowe, specjalne i autobusy.
Muzeum Ratownictwa w Krakowie.